Európa legnagyobb immerzív produkciójához 25 órányi zene készült, amely különleges élményekkel gazdagítja a közönséget.
"A végtelenben kell gondolkozni, ez a legnagyobb lelki feladat"- fogalmazott Szirtes Edina Mókus, a Walk My World zeneszerzője a Recirquel új, november 5-én debütáló produkciójának sajtótájékoztatóján. A hazai zenei élet egyik legsokoldalúbb alkotója Európa legnagyobb immerzív produkciója, a két és fél órás Walk My World zenei világának megalkotásáért felel.
ezért is különösen nehéz feladat egy-egy adott karakterekhez vagy konkrét jelenethez megtalálni a legmegfelelőbb hangzást - pláne egy olyan előadás estében, amelyben 25 különböző karakter szerepel.
Vági Bence, a társulat művészeti vezetője úgy véli, hogy a Walk My World zenéjének megkomponálása olyan volt, mint egy bonyolult matematikai egyenlet megoldása. Az előadás során, amely a Vergilius eposzával, Aeneas és Dido szerelmi tragédiájával foglalkozik, a Millenáris Nagycsarnok 6000 négyzetméteres területén több ponton egyszerre hallható a zene. Legyen szó háttérzenéről vagy az éppen aktuális jelenethez illeszkedő dallamról, a zene mindenütt jelen van, életre keltve a történetet.
így Szirtes Edina Mókus 25 órányi zenét tett hozzá a grandiózus projekthez, amelyet 64 sávon, 48 hangfalcsoporton keresztül kapnak a nézők. A narratíva részeként operáló zene hol finom, hol erőszakos, hol vidám, hol komoly, hol komor, a dallamok pedig tökéletesen illeszkednek a látványhoz és a karakterek lelki világához.
A zeneszerző már évek óta együtt dolgozik a társulattal, mint mondta, nagyon szereti zenészként, amikor élőben kísérheti a táncosokat,
Mert amikor csak ránézek, azonnal megváltozik a világ zenei hangzása, és minden egyes hang új életre kel.
A zene rendkívül fontos szerepet játszik a karakterek megértésében: Dido, a főszereplő esetében például a dallamok és ritmusok felerősítik a fájdalmát és a végső összeomlásának tragikus pillanatait.
Szirtes Edina Mókus véleménye szerint az egész zenei anyag, bár részenként eltérő tételekből épül fel - mintha különálló zenei entitások lennének, saját hangfalakkal -, valójában egy szoros egységet alkot. A zeneszerző hangsúlyozta, hogy minden egyes hangnak logikusan következnie kell a másikból, és kölcsönhatásban kell állnia egymással. A műsor tele van gazdag karakterekkel, dinamikus váltásokkal, érzelmekkel és dramaturgiai pillanatokkal, amelyeket a zene segítségével is kifejeznek. Bár egyes jelzések csupán egyetlen énekhangban jelennek meg, minden dallam nélkülözhetetlen szerepet játszik a produkcióban.




