A 2026-os menetrend szerint a DB mostantól félóránkénti járatokat indít, amelyek 21 különböző városba kínálnak kényelmes és gyors eljutást.


Ahogy közeledünk az év vége felé, egyre több vasúttársaság teszi közzé a 2025 december közepe utáni menetrendjét. Mivel a menetrend-tervezés hosszú folyamat és a jegyeket is az indulás előtt 3 hónappal meg lehet már vásárolni, a szeptemberi sajtóközlemények igencsak időszerűek a fejlett vasúti közlekedést biztosító országokban.

Az ICE L vonatok Németországban egyedülálló élményt kínálnak az utazók számára. Ezek a modern, nagy sebességű vonatok nemcsak a kényelmet és a gyorsaságot biztosítják, hanem lenyűgöző tájakon haladva felfedezhetjük az ország sokszínűségét. Az ICE L szolgáltatásai között megtalálhatók a tágas ülések, ingyenes Wi-Fi, valamint a különféle étkezési lehetőségek, amelyek még élvezetesebbé teszik az utazást. Fedezd fel Németország városait és vidékeit egy ICE L vonattal, amely nemcsak gyorsan, hanem stílusosan is eljuttat a kívánt célhoz!

A német Deutsche Bahni s sajtóközleményt adott ki, hogy mi is változik decembertől az országos hálózaton: Új Sprinter-összeköttetések vonzó utazási időkkel, jelentősen több európai összeköttetés, az ICE L első bevezetése és nemzetközi utazások egyszerűbb foglalása.

2025. december 14-től a Deutsche Bahn (DB) távolsági közlekedése 21 várost kapcsol össze, mint még soha. Az új menetrend életbe lépésével félóránként induló járatokkal bővül a lehetőségek köre, ezzel számos innovációt és fejlesztést kínálva az utasok számára.

Michael Peterson, a DB távolsági személyszállításért felelős igazgatósági tagja megosztotta véleményét: "Az utasok egyre inkább a vonatos utazást részesítik előnyben. Azokon a vonalakon, ahol már most is jelentős a forgalom, az új menetrendünkben még több járatot tervezünk bevezetni. Menetrendünket a vasúti hálózat iránti kereslet és kapacitás figyelembevételével, célzottan bővítjük. Örömmel tapasztaljuk, hogy a számos új építkezés ellenére 2026-ban is képesek leszünk fenntartani a kínálatunkat a tavalyi rekordszint közelében."

Majdnem olyan rendszeresen, mint az S-Bahn: az ICE-vonatok félóránként még több német várost kötnek össze!

A 21 újonnan csatlakozó város révén a korábbi közlekedési hálózat mérete szinte kétszeresére nő. A nagysebességű vonatok rendszerint félóránként közlekednek, és a hálózat terjedelme 900 kilométerről 2300 kilométerre bővül. Ez magában foglalja többek között Hamburg, Hannover és Kassel, továbbá Erfurt, Halle és Berlin közötti összeköttetéseket is. A félóránként érkező vonatok számának megduplázásával a DB hangsúlyozza elkötelezettségét, hogy vonzó közlekedési alternatívákat nyújtson az egész német területen.

Olyan vonalakról van szó, ahol az ICE vonatok félóránként teszik meg az útjukat.

Az ICE Sprinter hálózata új szakaszokkal gazdagodik - eddigi leggyorsabb utazási idő Stuttgart és Berlin között!

Tizennégy új, különösen gyors ICE-járattal erősítik meg a Hamburg-Frankfurt (Main) és Berlin-München észak-déli tengelyeket. Több mint egy órával gyorsabb, mint eddig, az új Berlin-Stuttgart-Nürnberg Sprinter, amelynek utazási ideje körülbelül 4 óra 45 perc - rekord utazási idő a két nagyvárosi régió között.

AZ ICE Sprinterek hálózata, ezek a járatok a két végállomáson kívül az útjuk során sehol nem állnak meg.

A nemzetközi távolsági vasúti közlekedés folyamatosan fejlődik: a DB új lehetőségeket teremt, és további közvetlen járatokat indít kilenc európai ország irányába.

A Deutsche Bahn távolsági összeköttetései a 2025-2026-os menetrendi évben

Belgium, Csehország, Dánia, Lengyelország vagy Svájc – ezek az országok egy új, izgalmas utazási lehetőségeket kínáló térség részét képezik, ahol naponta körülbelül 40 új vagy meghosszabbított határon átnyúló járat indítja el az utazásokat. A Lipcse és Krakkó közötti friss Eurocity-vonal forradalmasítja a közlekedést Németország és Lengyelország között, lehetőséget biztosítva a kényelmes csatlakozásokra Frankfurtból (Main) és vissza. A Svájcba tartó járatok szintén jelentős fejlesztéseken mennek keresztül: a jövőben több közvetlen ICE-járat érkezik Észak-Rajna-Vesztfáliából, közvetlenül Zürichbe és Churba. Ezen kívül Brig városa új összeköttetést kap, amely megkönnyíti az utazást Észak-Rajna-Vesztfáliából és Berlinből egyaránt.

2026 májusától indul a Prágából Koppenhágába vezető, Drezdán, Berlinen és Hamburgon átmenő közvetlen járat. Ezáltal szezontól függően akár négy további vonat is közlekedik naponta Hamburg és Koppenhága között. 2026 szeptemberétől pedig először lesz négy napi ICE-járat Köln és Antwerpen között a brüsszeli repülőtéren keresztül, amely így új csatlakozást kap az ICE-hálózathoz.

A DB - ahol csak lehetséges - egységesíti a legfontosabb ICE-vonalak indulási és érkezési állomásait, közbenső megállóit és menetrendjét. Emellett a vonalakon lehetőleg minden járatot ugyanazzal az ICE-sorozattal kell üzemeltetni. Ezáltal a rendszer kevésbé lesz komplex, megbízhatóbbá válik, és a vasúti közlekedés összességében stabilabbá válik. Az alapelv megegyezik az S-Bahn-rendszerekével. Ezáltal egyes közvetlen összeköttetések megváltoznak. Például a tartományi főváros, Kiel, a sok rendszertelen egyedi összeköttetés helyett mostantól rendszeres, kétórás járatokat kap Hannover, Frankfurt és Stuttgart irányába.

Ezenkívül a DB a lehető legnagyobb mértékben lemond arról, hogy egy két járműből álló ICE-t egy adott állomáson szétválasszon, illetve a két részt összevonja. Az úgynevezett szárnykoncepciók ugyan több közvetlen összeköttetést tesznek lehetővé, de késésekre hajlamosak.

AZ ICE 2 sorozat erőssége az volt, hogy könnyedén szét- és összekapcsolhatóak voltak. Ezzel a jövőben azonban a DB egyre kevesebbszer kíván élni

A távolsági közlekedés fejlesztésének kiemelt fontossága mellett a Deutsche Bahn továbbra is elkötelezett a városokon kívüli hatékony közlekedési kapcsolatok fenntartása iránt. Azonban az utasok egyre inkább a helyi közlekedési lehetőségeket választják, amelyek gyakran gyorsabbak és költséghatékonyabbak, különösen a Deutschlandticket révén. A gazdasági helyzet romlása és a növekvő költségek következtében a DB kénytelen volt leállítani néhány, alacsony keresletű járatot. Ez főként azokra a vonalakra vonatkozik, ahol a kihasználtság rendkívül alacsony, és előfordulhat, hogy az utasok mindössze a helyek tíz százalékát foglalják el - például a Lipcse és Nürnberg közötti, Jénán át közlekedő járatok esetében. Ezen a vonalon az irányonkénti járatsűrűség ötről kettőre csökkent.

A menetrendváltással debütál az új ICE L. Az első járatok Berlin és Köln között közlekednek majd. Ekkor a utasok először kipróbálhatják az ICE-család új tagjának előnyeit. 2026. május 1-jétől, a Hamburg-Berlin vonal teljes felújításának befejezése után, az ICE L Westerlandba (Sylt) fog közlekedni, július közepétől pedig a Köln és Frankfurt közötti Westerlandba tartó járatokon, valamint Dortmund és Oberstdorf között is. Így ezeken a turisztikailag fontos vonalakon a jövőben akadálymentesen megközelíthető távolsági vonatok fognak közlekedni.

Az európai szomszédos vasúttársaságok új nagysebességű vonatokat helyeznek üzembe, amelyek számos járaton közlekednek Németországba és onnan vissza. A cseh ComfortJet mellett a közelgő menetrendévben Hamburgból elindulnak a dán Talgo-vonatok, amelyek az ICE L-hez hasonló kényelmet kínálnak, valamint a svájci Giruno-vonatok is. Ennek köszönhetően szinte minden jelentősebb útvonalon elérhető lesz az országra jellemző ICE-kényelem, amely még inkább ösztönözni fogja az utazókat, hogy vonattal fedezzék fel Európát.

Bemutatkozik az új ICE sorozat legújabb tagja: az ICE L!

Az újonnan indított határon átnyúló vonatok egyre inkább népszerűsítik a vasúti utazást Európában. Ráadásul a nemzetközi vonatjegyek foglalása mostanra lényegesen könnyebbé és kényelmesebbé vált, lehetővé téve, hogy az utazók zökkenőmentesen tervezhessék meg kalandjaikat.

Mostantól egy új mérföldkőhöz érkezett a vasúti utazás: az ÖBB és SBB távolsági vonatainak jegyei mellett a felhasználók már közvetlenül a bahn.de weboldalon vagy a DB Navigator applikáción keresztül is foglalhatnak francia TGV-összeköttetéseket, valamint Eurostar-jegyeket. Például, ha Frankfurtból Londonba vagy Párizsból Marseille-be utaznának, a TGV-t választva kényelmes és gyors megoldást találhatnak. Továbbá, az ÖBB éjszakai vonatai, amelyek Németországon keresztül közlekednek, szintén elérhetők a megszokott digitális DB értékesítési csatornákon. A jövőben további európai vasúttársaságok integrálása is várható, bővítve ezzel az utazási lehetőségeket.

2026 végére a Deutsche Bahn (DB) lehetőséget biztosít arra, hogy az összes szomszédos ország jelentős vasúttársaságának jegyeit közvetlenül a bahn.de weboldalon és a DB Navigator alkalmazásban vásárolhassuk meg. E mögött az OSDM (Open Sales and Distribution Model) áll, amely egy innovatív szabvány az európai vasúttársaságok és a jegyértékesítők közötti adatcserére. Az OSDM számos előnyt kínál az utazók számára: a megjelenített járatok árai átláthatóan elérhetők, beleértve a külföldi vasúttársaságok kedvezményes ajánlatait is. Ezen felül a lefoglalt jegyek egyszerűen áttekinthetők és kezelhetők a DB ügyfélfiókjában, így az utazás tervezése még kényelmesebbé válik.

A Hamburg-Berlin vasútvonal átfogó felújítása jövő év április végéig tart. Ez idő alatt az ICE-forgalom a két város között átirányításra kerül. Napi 65 járattal - ebből 36 közvetlen és óránkénti járat - a meghosszabbodott utazási idő ellenére továbbra is jó szolgáltatás áll rendelkezésre. További építési munkálatokra kerül sor február és július között a Wuppertal-vonalon Hagen és Köln között. Februártól decemberig építési munkálatok miatt korlátozások lesznek érvényben Nürnberg és Passau között. A Rajna jobb partján, Köln és Frankfurt között július és december között folynak az építési munkálatok. A módosított menetrendek már beépítésre kerültek az információs médiákba.

A Hamburg és Berlin közötti nagysebességű vasútvonal revitalizációja mindössze 9 hónapot vesz igénybe. A projekt keretében 278 kilométernyi szakasz újul meg, 28 állomás és 249 kitérő felújításával. A fejlesztéseknek köszönhetően több szakaszon a vonatok sebessége is növekedni fog, javítva ezzel az utazási élményt.

Október 15-től új járatok lesznek elérhetők a menetrendi információk között a bahn.de weboldalon és a DB Navigator alkalmazásban. Ezen a napon kezdődik a jegyek értékesítése is, amelyeket akár tizenkét hónappal előre is meg lehet vásárolni. Az országos kedvezményes ajánlatok, mint például a Super Sparpreis, a Sparpreis és a Flexpreis, már most lefoglalhatók a közelgő ünnepek, például karácsony, húsvét és pünkösd, valamint az iskolai szünetek és más tervezett események számára. A külföldi utazások jegyei legfeljebb hat hónappal az utazás előtt érhetők el.

Információk és jegyek a bahn.de oldalon, a DB Navigator alkalmazásban, valamint a DB utazási központokban és DB ügynökségekben kaphatók.

Related posts