A Facebook és az Amazon már nem állja a színpadot az amszterdami melegfelvonuláson, így új kihívások elé néz a rendezvény.

Az Amazon és a Facebook anyavállalata, a Meta bejelentette, hogy nem folytatja a támogatását az amszterdami Pride fesztivál számára. Ezt a hírt a Dutchnews hírportál tette közzé, hivatkozva a cégek és a rendezvény szervezőinek közleményére.
Az Amazon hollandiai szóvivője a portálnak nyilatkozva kifejtette, hogy a technológiai óriás "úgy határozott, hogy más marketingirányokra fókuszál". Míg a cég korábban saját emblémájával rendelkező hajóval jelent meg az eseményen, idén már nem található a Pride Amsterdam hivatalos támogatóinak listáján.
A Meta szintén nem vesz részt az augusztus 2-i parádén, és nem kívánt válaszolni a sajtó megkereséseire, azonban a rendezvény szervezői megerősítették: a Facebook is megszüntette támogatását.
Martijn Albers, a Pride Amsterdam szóvivője szerint számos vállalat küzd azzal, hogyan igazodjon el az Egyesült Államok megváltozott politikai klímájában.
- fejtette ki.
Donald Trump elnök idén kezdődött vezetése alatt az amerikai kormányzat a korábbinál szigorúbb álláspontra helyezkedett a sokszínűségi, egyenlőségi és befogadási (DEI) politikákkal szemben.
Betiltották például a szivárványos zászlót hivatalos eseményeken, és a kormányzati dokumentumokból eltávolították az olyan kifejezéseket, mint a "non-bináris" vagy a "gender".
A Dutchnews beszámolója szerint a Deloitte nemzetközi tanácsadó cég amerikai részlege idén megszüntette DEI programjait, és visszalépett a World Pride 2025 washingtoni támogatásától.
A rendezvény szervezői tájékoztatása szerint az augusztusi eseményen részt vesz többek között az ING, a Heineken, a PwC, valamint a KLM légitársaság is.