A világ legkiemelkedőbb turisztikai rövidfilmjeit ismerték el a World Tourism Film Awards keretein belül.


A spanyolországi díjátadó ünnepség izgalmakkal teli eseménye november 27-én zajlott, ahol a "Press" kategóriában az a film hódította el a győztes címet, amelyre mi is a legmagasabb pontszámot adtuk. Zsűritagként részt vehettünk a pályamunkák elbírálásában, hiszen megtiszteltetés volt, hogy Magyarországot képviselhettük. Helyszíni beszámolónk a nemrégiben súlyos árvíz által sújtott városban készült, ahol a helyi közösség elhivatottságát és összefogását is megfigyelhettük.

Az idei év legjobb, legütősebb turisztikai kampányait ünnepelték a World Tourism Film Awards díjátadón a spanyolországi Valenciában, november 27-én este, az Alameda Palotában. Itt tartották ünnepélyes körülmények közt a

36. World Tourism Film Awards díjátadó eseményét az Európa számos országából, a tengerentúlról és Afrikából érkezett turisztikai és kreatív iparág vezetőinek részvételével, hogy együtt ünnepeljék 2024. év leginspirálóbb és legjobban előremutató turisztikai kampányait.

A spanyolországi Valenciában zajló rendezvényen kiemelkedően teljesítettek azok a pályamunkák, amelyek mesterien alkalmazták a történetmesélés, vagyis a "storytelling" művészetét. Emellett új mércét is állítottak fel a turisztikai promóció terén, megújítva ezzel a szakmai megközelítéseket és inspirálva a jövő kreatív ötleteit.

A CIFFT (Nemzetközi Turisztikai Filmfesztiválok Bizottsága) felhívására idén 23 ország 66 pályamunkával nevezett be, ezekből válogatta ki a szakmai zsűri a nyerteseket, azaz 27 kiemelkedő produkciót 16 országból, mint a "világ legjobb turisztikai filmjeit".

Öt különböző versenykategóriában hirdettek győzteseket: a Város-, Régió- és Országpromóció, valamint a Turisztikai termékek és Turisztikai szolgáltatások területén is elismerésben részesítették a nyerteseket.

Az idei verseny abszolút győztese a Svájci Turisztikai Hivatal

A "Grand Train Tour of Switzerland: A Lifetime Adventure" című filmben Roger Federer, a svájci teniszikon, valamint Trevor Noah, a Dél-Afrikából származó, Amerikában népszerű stand-up komikus, életre keltik a svájci vasúti utazás varázsát. Ez a kedves és humoros dokumentumfilm egy lenyűgöző, festői tájakon át vezető, emberi élményekkel teli kalandra invitál, ahol a természet szépsége és az utazás öröme egyesül.

Itt látható az idei verseny végső győztese:

Ez a tavaly készült kampányfilm valóban figyelemre méltó teljesítményt nyújtott, hiszen nem csupán a Világ legjobb turisztikai filmje címet nyerte el a Turisztikai termékek kategóriájában, hanem a CIFFT Turisztikai Sajtódíjat is begyűjtötte. Ez az elismerés idén debütált, és az alkotók számára különösen nagy megtiszteltetést jelent, hogy elsőként nyerték el ezt a rangos díjat.

amelyre a világ különböző tájairól szakmai és nagyközönségi újságírókat, influenszereket hívtak meg a zsűribe. Köztük a Turizmus Online főszerkesztőjeként e sorok szerzőjét is - és elmondhatom, örömmel vállaltam el a felkérést, imádtam a zsűrizés minden percét.

A Svájci Turisztikai Hivatal valóban kiemelkedő teljesítményt nyújtott, hiszen az országpromóció kategóriában nemcsak az első helyet, hanem az ötödik helyet is sikerült megszereznie két másik figyelemre méltó promóciós videójával. Nem túlzás azt állítani, hogy ezek az elismerések teljesen megérdemelték a hivatalt, hiszen a videók valóban lenyűgözően mutatják be Svájc szépségeit és kulturális gazdagságát.

Idén kiemelkedik a nyertesek közül a Visit Sweden vírusvideója, melynek címe "Svédország nem Svájc". Ez a kreatív megközelítés valóban inspiráló lehet a magyarországi turisztikai kisfilmek készítői számára: miért ne készülhetne el egy "Budapest nem egyenlő Bukaresttel" című munka is? A második helyezett a Országpromóció kategóriában, míg a Dél-afrikai Turisztikai Üzleti Tanács "Turizmus Dél-Afrikában Trevor Noah-val" elnevezésű kampányfilmje a harmadik helyezést hozta el.

Ezeknek a kampányoknak a sikere egyúttal azt is demonstrálja, hogy a humor és a laza, könnyed megközelítés kifejezetten jól illeszkedik egy turisztikai kampányfilm készítéséhez. Sőt, ez a megoldás kifejezetten izgalmas és hatékony lehetőség a célközönség elérésére.

Kiemelkedő teljesítményt nyújtott az idei díjazottak között Kanada egy turisztikai kisfilmje, az Alberta Travel produkciója, amely a Régiópromóció kategóriában az első helyezést érdemelte ki. Ezen kívül a Turisztikai termékek kategóriában is büszkén hirdették ki második helyezettként.

A film álomszépen mutatja be Alberta tájainak sokszínűségét és a tartomány vad szépségét, íme:

Portugália második alkalommal is megmutatta, hogy a turisztikai filmek világában kiemelkedő szereplő, hiszen nyolc produkciójával dominálta a rangos nemzetközi versenyt, ahol a legjobb turisztikai filmeket díjazták. A nyertes alkotások között olyan neves résztvevők találhatóak, mint a Nazaré Önkormányzat, a NURI Conservas Pinhais Co., a Portugál Turisztikai Központ, valamint a Porto és Észak-Portugália Turisztikai Iroda. Emellett a Caldas da Rainha Önkormányzat, a Serralves Múzeum, a Rota Vicentina Egyesület, valamint Ponte de Lima, Barcelos, Paredes de Coura és Valença önkormányzatainak együttműködése is elismerést nyert. Továbbá, a PORTUGALNTN, Lda. elhódította a CIFFT által odaítélt "Közönségdíjat" is.

A World Tourism Film Awards idén újabb lenyűgöző videókat díjazott, amelyek között megtalálható az Azerbajdzsáni Légitársaság, a Hamad Nemzetközi Repülőtér, valamint a Szlovén Turisztikai Tanács alkotása is. Emellett a Wroclawi Turisztikai Szervezet, a Promperú, a Szingapúri Turisztikai Tanács, valamint a Zell am See-Kaprun Tourismus is elismerésben részesült. A Kvarneri Régió Turisztikai Hivatala, az Omiši Látogatás, az Oszaka Prefektúra, a Conil Turisztikai Hivatal és a Bleu Evasion szintén méltó helyet kaptak a díjazottak között, tovább gazdagítva a világ turizmusát bemutató filmes palettát.

A névsorból szembetűnően hiányzik a Magyar Turisztikai Ügynökség, valamint számos hazai régió és turisztikai szervezet reklám- és promóciós rövidfilmjei. Sajnos, ennek oka nem véletlenszerű. A benyújtott 4000 nevezés között, amelyek 50 ország reklám- és marketingképviseleteitől érkeztek, nem találtunk magyar alkotást.

A World Tourism Film Awards díjátadó ünnepségét az ENSZ Turisztikai Szervezetének (UNWTO) patronálásával a Nemzetközi Turisztikai Filmfesztiválok Bizottsága (CIFFT) rendezi meg, így ez a CIFFT Circuit csúcseseménye. Ez a kiemelkedő rövidfilm verseny hidat képez a világ számos neves fesztiválja között, a Cannes-i fényűzéstől kezdve New York vibráló atmoszféráján át, egészen Zágráb és Sigá lenyűgöző rendezvényeiig.

Az idei World Tourism Film Awards idei kiadása bemutatta az iparág kiemelkedő kreativitását. A nyertes filmek valóban példázzák a turizmusban a történetmesélés átalakító erejét, világszerte inspirálva ezzel a leendő utazóközönséget

- mondta Alexander V. Kammel, a CIFFT igazgatója a díjátadó alkalmával.

Kiemelkedő jelentőséggel bír az idei díjátadó esemény, hiszen a CIFFT igazgatója, mint a rendezvény házigazdája, valamint a díjazott filmesek mindannyian hozzájárulnak ahhoz, hogy ez az alkalom ne csupán egy szokványos ünnepség legyen. Az ő elkötelezett munkájuk és kreativitásuk révén a díjátadó igazi ünnepe lesz a filmművészetnek.

hangsúlyozták, hogy együttéreznek Valencia városának lakóival, és többek közt azért is utaztak el a helyszínre, hogy ezzel is szolidaritásukat fejezzék ki, valamint mindannyian hangsúlyozták, hogy mellettük állnak ezekben a nehéz időkben, tisztelettel adózva erejüknek és kitartásuknak.

A World Tourism Film Awards díjátadó ünnepsége az ENSZ Turisztikai Szervezetének (UNWTO) támogatásával valósul meg, és a Nemzetközi Turisztikai Filmfesztiválok Bizottsága (CIFFT) szervezi. Ez az esemény a CIFFT Circuit kiemelkedő eseménye, amely a világ különböző pontjain zajló fesztiválokat köti össze, a Cannes-i pompától a New York-i vibráló kultúráig, valamint Zágráb pezsgő hangulatától egészen Sigáig. Évente több mint 50 ország filmes alkotásai közül több mint 4000 nevezés kerül bemutatásra, ezáltal teret adva a turizmus iránti szenvedély és kreativitás kifejezésének.

A szervezők a díjátadó végén bejelentették, hogy a 2025-ös versenyre már elindult a pályázati lehetőség.

Turisztikai termékek: Fedezd fel a világ csodáit! A turizmus világában számtalan izgalmas termék és szolgáltatás várja a felfedező kedvű utazókat. Legyen szó különleges városlátogatásokról, kalandos természetjárásokról vagy autentikus gasztronómiai élményekről, a turisztikai termékek kategóriája mindenki számára tartogat valami egyedit. Képzeld el, hogy egy varázslatos hegyi túrán veszel részt, ahol a friss levegő és a gyönyörű panoráma mellett helyi idegenvezetők mesélnek a környék kultúrájáról és történelméről. Vagy talán egy ínycsiklandó bor- és sajtkostolóval egybekötött programra vágysz, ahol a helyi ízek és hagyományok megismerése mellett új barátokra is szert tehetsz. A turisztikai termékek nem csupán élmények sorozata, hanem egy lehetőség arra, hogy mélyebb kapcsolatba kerülj a helyekkel, ahol jársz. Fedezd fel a rejtett kincseket, próbáld ki a helyi szokásokat, és hagyd, hogy a világ szépségei magukkal ragadjanak!

,,Svájc Grand Train Tour: Az Életre Szóló Utazás"

2. ,,Skypainter" (Kanada)

A táj, amelyet választunk, Portugália varázslatos világát tükrözi. A szőlőültetvények zöldellő dombjai, a tengerpart aranysárga homokja és a mesés falvak hangulata mind hozzájárulnak ahhoz, hogy ez a hely egyedülálló élményt nyújtson. Itt az ember nem csupán a természet szépségét tapasztalja meg, hanem a kultúra, a történelem és a gasztronómia gazdagságát is. Portugália tája olyan, mintha egy festmény elevenedne meg, ahol a naplementék fénye és az óceán hullámainak moraja harmonikus összhangban találkozik.

Turisztikai szolgáltatások csoportja:

„NURI – A halász lánya” (Portugália) Ez a történet egy fiatal lányról, NURI-ról szól, aki egy gyönyörű tengerparti faluban él. Apja, a falú halásza, minden nap a tengerre hajózik, hogy megfogja a legfinomabb halakat. NURI álmokat sző a tenger hullámaiban, miközben figyeli apját a parton. A lány különleges kapcsolatot ápol a természettel, és a tenger titkai mindig magával ragadják. A történet során felfedezi a tenger mélyén rejtőző csodákat, barátságokat köt a tengeri lényekkel, és rájön, hogy a természet védelme a legfontosabb feladata. NURI kalandjai során megtanulja, hogy a hagyományok és az új kihívások harmonizálása kulcsfontosságú ahhoz, hogy megőrizze a falu örökségét és saját álmait. Az őszinte érzelmek és a tenger varázslatos világa egyedülálló élményt nyújt az olvasónak.

Az "Azal Safety Video" egy figyelemfelkeltő és informatív produkció, amely az Azerbajdzsáni Légitársaság, az AZAL biztonsági előírásait mutatja be. A videó célja, hogy a repülőutakon részt vevő utasok számára világosan és érthetően közvetítse a repülés során elengedhetetlen biztonsági tudnivalókat. Az animációk és élő szereplők segítségével a nézők könnyen megérthetik a vészhelyzeti eljárásokat, a biztonsági övek használatát, valamint a vészkijáratok helyét és működését. Az AZAL elkötelezett a biztonságos utazás iránt, és ez a videó az utasok nyugalmát és biztonságérzetét hivatott növelni minden egyes repülőút során.

3. ,,Hamad International Airport Orchard Campaign" (Katar)

Related posts