Air India légikatasztrófája: egy szakértő megdöbbentő elmélettel rukkolt elő Az Air India légikatasztrófája újabb figyelmet irányított a repülésbiztonság kérdésére, és egy neves szakértő szokatlan elméletével sokakat meglepett. Az esemény körüli részlete


Steeeve kapitány, a népszerű pilóta és YouTuber, úgy véli, hogy egy súlyos tévedés állhatott az Air India Express repülőgépének katasztrofális lezuhanása mögött. Az ő elmélete szerint a másodpilóta a felszállás során véletlenül nem a futóművet vonta vissza, hanem a fékszárnyakat aktiválta, ami rendkívül komoly következményekkel járhatott a gép stabilitására nézve.

Ahogy azt korábban a Nap Híre is beszámolt róla, csütörtök délelőtt tragikus baleset történt, amikor az Air India Londonba tartó járata lezuhant az indiai Ahmadábádban, a Sardar Vallabhbhai Patel nemzetközi repülőtér közelében. A legfrissebb információk szerint a fedélzeten 242 vagy akár 244 utas tartózkodott. A Boeing 787 Dreamliner típusú repülőgép a város Meghani lakónegyedében csapódott be, egy orvosi kollégium épületébe, hatalmas fekete füstfelhőt keltve ezzel.

Jelenleg nincs hivatalosan megerősített magyarázat a történtek hátteréről. Ahogy az ilyen esetekben lenni szokott, a szakmában jártas elemzők megszólalnak, hogy kifejtsék véleményüket arról, mi vezethetett a légikatasztrófához. A Daily Mail hivatkozik Steeeve kapitányra, egy kereskedelmi pilótára és népszerű YouTuberra, aki a nemrégiben bekövetkezett indiai repülőgép-balesetet vizsgálta meg. A szakértő saját elméletét osztotta meg az eseményekről, amely bár egyszerűnek tűnik, ugyanakkor riasztó magyarázatot ad a tragédia mögött álló okokra.

A pilóta véleménye szerint a baleset mögött egy pilótafülkében történt emberi hiba húzódhatott meg, amikor a másodpilótát utasították, hogy húzza fel a futóművet.

"Ez az én nézőpontom, de úgy vélem, hogy a pilóta azt kérte a másodpilótától, hogy húzza be a futóművet. Ám a másodpilóta véletlenül a fékszárny kezelésére szolgáló fogantyút ragadta meg, és azt aktiválta a futómű helyett" - fejtette ki Steeeve.

Ha ez valóban bekövetkezett, akkor ez rávilágíthat arra, hogy miért állt meg a repülőgép. A kinyitott fékszárnyak következtében a gép gyorsan csökkentette volna a sebességét és magasságát, ami a pilóta számára szinte lehetetlenné tette volna a helyzet helyreállítását.

Steeeve arra hívta fel a figyelmet, hogy a Boeing 787-es repülőgépek szárnyai általában a felszállás során hajlamosak meghajlani a felhajtóerő hatására. Azonban az indiai járat esetében nem tapasztaltak ilyen görbülést, ami tovább növeli a gyanút, hogy egy tragikus véletlen játszott közre az események alakulásában.

Related posts