Az AutoWallis bevezetésével a régióban debütál a NIO prémium elektromos autómárka.


Az AutoWallis Csoport újabb fontos lépést tett a nemzetközi piacon való megerősödés érdekében, miután szerződést kötött a NIO márkával, amely elektromos járművek fejlesztésére specializálódott, és megszerezte a kizárólagos importőri jogokat régiónk legígéretesebb elektromos autós piacain. Ennek keretében Magyarország mellett Ausztriában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában is elérhetők lesznek a NIO autói. Az értékesítés várhatóan 2025 utolsó negyedévében kezdődik hazánkban és Ausztriában, míg 2026-tól a többi érintett országban is elindul a forgalmazás.

Tovább erősíti nemzetközi pozícióját a Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett AutoWallis Csoport: kizárólagos importőri jogokat szerzett az elektromos autókat fejlesztő NIO márka forgalmazására a régióban, először öt országában készítve elő a forgalmazást. Az értékesítés várhatóan 2025 utolsó negyedévében indul Magyarországon és Ausztriában, amelyet Románia, Csehország és Lengyelország követ 2026-ban. Az AutoWallis Csoporttal kötött megállapodással a NIO jelentős lépést tett európai jelenlétének bővítésére, miután 2021-ben belépett Norvégia, majd 2022-ben Svédország, Dánia, Hollandia és Németország piacaira. Az akkucsere-állomásokat gyártó üzemét Biatorbágyon üzemeltető, 2014-ben alapított sanghaji székhelyű vállalat 2018-ban lépett a New York-i tőzsdére, ami mellett részvényeit a hongkongi és szingapúri tőzsdéken is jegyzik.

A NIO globálisan elérhető fejlesztőközpontokat üzemeltet, amelyek különböző területekre specializálódtak. Nagy-Britanniában ipari tervezéssel foglalkoznak, míg Kaliforniában és Berlinben a legújabb önvezető szoftverek fejlesztésére összpontosítanak. Münchenben pedig a járművek külső és belső dizájnját alakítják ki, ezzel biztosítva a márka esztétikai és funkcionális szempontjainak tökéletes összhangját.

Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója a megállapodás kapcsán elmondta: "Büszkék vagyunk rá, hogy a világ egyik legizgalmasabb autómárkájának leszünk partnerei régiónkban, először öt országban. A NIO márka közép-kelet-európai bevezetése során a régióban megszerzett több évtizedes tapasztalatunkra és autópiaci szakértelmünkre támaszkodunk. A NIO innovációs ereje inspiráló, így nagy várakozással tekintünk az együttműködésre új partnerünkkel."

Thijs Meijling, a NIO európai üzletágának vezetője kiemelte: "A közép- és kelet-európai piacra való belépés mérföldkő a NIO történetében. Az AutoWallis-ban egy erős és tapasztalt partnerre találtunk, aki jól ismeri a régió sajátosságait, és osztozik a prémium, intelligens és fenntartható mobilitás iránti víziónkban. Együtt nem csupán prémium NIO modelljeinket, hanem az új Firefly márkát is bemutatjuk a felhasználóknak ezen a területen – olyan innovatív technológiákkal, rugalmas energia megoldásokkal és egyedi felhasználói élménnyel, amely bizalmat és kényelmet teremt."

A NIO elektromos járműveinek különleges vonzereje a globális fejlesztői háttér és az ökoszisztéma-alapú megközelítés kombinációjában rejlik. Azonban a márka igazán kiemelkedő innovációja a cserélhető akkumulátorcsomag, amely forradalmasítja a töltési élményt. A NIO autói nemcsak hagyományos töltőoszlopokról, hanem a saját, egyedi tervezésű akkumulátorcsere állomásaikról is üzemeltethetők. Ezek az állomások lehetővé teszik, hogy a járművek akkumulátorcsomagját kevesebb mint három perc alatt kicseréljék. Jelenleg a NIO 60 ilyen cserélő állomást üzemeltet Európában, és tervei között szerepel, hogy ezt a hálózatot a jövőben tovább bővítse a kontinensen.

Az AutoWallis Csoport úttörő szerepet játszik a kínai autómárkák magyarországi megjelenésében, hiszen az elsők között alakított ki partnerséget olyan neves brandekkel, mint a BYD, az MG és a Farizon. Legutóbb a régió három országában – Magyarországon, Szlovéniában és Horvátországban – az XPENG kizárólagos forgalmazásáról kötött megállapodást egy portugál partnerrel. A vállalat folyamatosan keresi az új üzletfejlesztési lehetőségeket, hogy tovább növelje 16 országra kiterjedő jelenlétét. A célja, hogy a NIO-val együttműködve 29 márkát felölelő portfólióját olyan innovatív és népszerű autómárkákkal bővítse, amelyek a következő időszakban kulcsszerepet játszhatnak a forgalom növelésében és a jövedelmezőség javításában.

Related posts