Az Európai Unió új szabályozása minden magyar ATM-re kiterjed, így ezentúl kötelező érvényűvé válik.

A változás nemcsak az ATM-eket érinti, hanem a bankok weboldalait és mobilbanki alkalmazásait is, és már megvalósult.
A pénzügyi táj ebből a szempontból folyamatos átalakuláson megy keresztül, ami nem csupán technológiai innovációkat hoz magával, hanem mélyen gyökeredző társadalmi következményekkel is jár. Magyarországon az elmúlt évtizedekben a banki szolgáltatások fejlődése figyelemre méltó és jelentős változásokat hozott: az első ATM-ek megjelenése, a mobilbanki applikációk széleskörű elterjedése, valamint a digitális akadálymentesítés bevezetése mind olyan mérföldkövek, amelyek új fejezetet nyitottak a pénzügyi elérhetőség történetében.
Az első bankjegykiadó automaták, ismertebb nevükön ATM-ek, 1989-ben bukkantak fel Magyarországon, még a rendszerváltás előtti időszakban. Az OTP Bank volt az úttörő pénzintézet, amely Budapesten elindította ezen innovatív berendezések telepítését. Akkoriban ez igazi forradalomnak számított, hiszen a pénzügyi tranzakciók addig kizárólag személyesen, a bankfiókokban zajlottak, szigorúan meghatározott nyitvatartási keretek között.
A bankautomaták megjelenése alapjaiban változtatta meg a bankkártyák használati szokásait, és ezzel párhuzamosan a készpénzforgalom fokozatos csökkenéséhez vezetett. Az emberek új szemlélettel kezdtek viszonyulni a pénzhez: már nem volt szükség arra, hogy nagyobb összegeket tartsanak maguknál, ami nemcsak kényelmesebbé, hanem biztonságosabbá is tette a mindennapi tranzakciókat. A fizikai lopások és rablások kockázata mérséklődött, bár az online térben sajnos újfajta veszélyek jelentek meg. Manapság sokan éppen az interneten válnak áldozattá, ha nem ügyelnek a biztonságra.