Ez a "nyomor" kifejezés? - Megdöbbentő, de tény: húszéves autók uralják a magyar piacon a helyzetet.
Egyre inkább elöregednek a magyar utcakép motoros szereplői - már a húszéves járművek is keresettek a piacon.
A magyar autópark átlagos életkora mostanra 16,34 évre emelkedett, és a használt autók piacán a húszéves járművek váltak a legnépszerűbb választássá.
Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója a Spirit FM Több-kevesebb című műsorában arról beszélt, hogy bár évente 120-130 ezer új autót is forgalomba helyeznek Magyarországon, ez nem elegendő az elöregedő járműállomány megfiatalításához.
Az importált használt autók korosodása egyre szembetűnőbb: míg pár éve még a tízéves átlagéletkor volt a jellemző, ma már közelítünk a tizenkét évhez.
A szakértő véleménye szerint nem a vásárlók jövedelme csökkent drámaian, hanem az autók árai emelkedtek meg jelentősen. Az új környezetvédelmi és biztonsági normák, a fejlett vezetéstámogató technológiák, valamint az egyre összetettebb elektronikai berendezések komoly mértékben hozzájárulnak a gyártási költségek növekedéséhez.
Ennek következtében az alapmodellek ára jelentősen megemelkedett, ami miatt egyre többen találják nehéznek az új autó megvásárlását.
Az idei év eddig körülbelül 700 ezer autó cserélt gazdát Magyarországon, és a szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a tavalyi év 907 ezres rekordja megdőlhet. A tranzakciók mintegy 60%-a 15 évnél idősebb autókra vonatkozik, míg körülbelül 40%-a olyan járműveket ölel fel, amelyek már 20 évet is meghaladtak. Ez világosan tükrözi, hogy a magyar vásárlók elsősorban a régebbi, egyszerűbb felépítésű és költséghatékonyabb autókra helyezik a hangsúlyt – még akkor is, ha ezek a modellek esetleg több karbantartási problémát rejtenek magukban.




