A Ganz-Mavag csődbe ment, így fizetésképtelenné vált.
A Ganz-Mavag vezetősége levelet intézett üzleti partnereikhez, amelyben tájékoztatják őket arról, hogy jelenleg nem áll módjukban rendezni a Dunakeszi Járműjavítóval összefüggésben fennálló tartozásaikat. A cég saját tőkéje már két éve folyamatosan csökken, és a hanyatlás lendülete megállíthatatlannak tűnik.
A Ganz-Mavag vezetősége levelet intézett üzleti partnereikhez, amelyben tájékoztatják őket arról, hogy jelenleg nem áll módjukban rendezni a Dunakeszi Járműjavítóval összefüggésben fennálló tartozásaikat. A cég saját tőkéje már két éve folyamatosan csökken, és a hanyatlás lendülete megállíthatatlannak tűnik.
A cég reorganizációs tervét november 5-ig kell elkészíteni, a kormányközeli üzletemberek által privatizált társaság rendbetételével Nagy Mártont bízták meg a Szabad Európa információi szerint. Tízmilliárdokba kerülhet majd az államnak, hogy ne dőljön be a magyar vasúti járműgyártás és -karbantartás, ehhez pedig lehet, hogy részben, vagy teljesen vissza kell majd államosítani.
"Tisztelt Partnerünk! A Ganz-Mavag International Kft. (GMVI) a következőket szeretné közölni. A magyar kormány az 1289/2025-ös, VIII. 7-én kelt rendeletében deklarálta, hogy elkötelezett a dunakeszi járműgyár fenntartásában beleértve a gyárban jelenleg is zajló termelési folyamatokat. A GMVI szintén tárgya a kormány 252/2025-ös rendeletének (VIII.7.), amely 90 napos moratóriumot hirdet 4. bekezdésében minden csőd-, vagy fizetésképtelenségi eljárás megindítására egy reorganizációs eljárás megkezdése esetén. A reorganizációs eljárás célja jelen esetben a Dunakeszi járműgyártás hosszú távú stabilitásának megteremtése. Társaságunk elkötelezett, hogy az önök felé fennálló kiemelkedő mértékű tartozásainkat rendezzük, de szeretnénk türelmét kérni a reorganizációs eljárás idejére. A reorganizációs eljárás elfogadása nem történhet később november 5-nél, ezután hamarosan ismét keresni fogjuk önöket a fizetési megállapodással kapcsolatos tárgyalások megkezdése tárgyában" - ezt a levelet küldték ki Törő Csaba vezérigazgató és Lóránd Tamás pénzügyi igazgató aláírásával a Ganz-Mavag szerződéses partnereinek szeptember 30-án.
A Szabad Európa által megszerzett dokumentumok alapján a cég jelenleg a fizetésképtelenség szélén áll. A GMVI 2022 júliusa óta a Magyar Vagon Befektetési Zrt. és a CATO Investment Kft. egyenlő arányú tulajdonosa. Mindkét vállalkozás mögött kormányzati kapcsolatokkal rendelkező üzletemberek állnak: a CATO a Habony Árpádhoz köthető Tombor András érdekeltsége, míg a Mavag Bf. Zrt. mögött a Solva II. Magántőkealap húzódik, amely a Mol-hoz és Hernádi Zsolt Mol-vezérigazgatóhoz kapcsolódik.
A GMVI egy olyan cégcsoport központi cége, amelynek tagja a Dunakeszi Járműjavító Kft. is. Ebben 2020-ban egy ideig Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter szintén tulajdonos volt, sőt a beszállása után nem sokkal máris nyertek egy 32 milliárd forintos megbízást a MÁV-tól járműgyártásra - írta meg akkoriban a 24.hu.
A GMVI 2021-et még 15,8 milliárd forint adózott eredménnyel zárta, egy évvel később már 15 milliárdos mínuszba fordult. A cég bevétele hiába nőtt 2023-ban 47 milliárdra, így is 4,5 milliárd forint veszteséget könyvelt el, ami tavaly a duplájára nőtt (9 milliárd forint) az 54,9 milliárdos bevétel ellenére. 2023-ban a cég saját tőkéje is negatívba (-4,1 milliárd forint) fordult, ami azt jelenti, hogy a tartozásai meghaladták a teljes vagyonát, a mínusz tavaly már 13,4 milliárd forint volt.




