A mozdonyvezető tevékenységét egy kamera fogja figyelemmel kísérni, azonban a teljes körű biztonsági rendszer kiépítése csak 2030-ra várható.
A kormány szerdai ülésén kiemelt jelentőséggel bírt a legutóbbi két vonatbalesetben érintett utasok kártérítése. A legsúlyosabb sérülést szenvedett utasok számára 20 000 euró, míg a könnyebben megsérültek 3000 eurós kártérítésben részesülnek. Továbbá, Jozef Ráž közlekedési miniszter kapott megbízást a vasúti közlekedés biztonságának megerősítésére is.
A miniszter a tervezett közlekedésbiztonsági intézkedésekről is tájékoztatta a kormányt. Az ETCS rendszert a gerincvonalakon 2030-ig kell telepíteni - ez 770 km hosszú távot jelent.
"Jelenleg több mint 200 km-es szakasz van készen, a 2030-as határidőt tartani tudjuk"
„Ez elengedhetetlen – hangsúlyozta a miniszter. – 2040-ig minden más vonalra is kiterjesztjük ezt, ahogy az uniós irányelvek megkövetelik.”
Az ETCS-t nemcsak a sínpálya mellett a mozdonyokra is fel kell szerelni. Jelenleg 89 szerelvényen működik, Ráž szerint ebből 31-et az előző kormányok idején szereltek fel.
"Mi további 58-ra alkalmaztuk, 55 mozdony szerelés alatt van, 34-re pedig meg van rendelve"
- tájékoztatott a miniszter. Ha minden elkészül, akkor összesen 178 szerelvényen fog működni ilyen biztonsági rendszer.




