A menstruáció költségei elérhetik a kétmillió forintot, ami sok ember számára komoly anyagi megterhelést jelent. Ez a helyzet sokakat nehéz helyzetbe hoz, és rávilágít a menstruációval kapcsolatos problémákra.

A menstruációs higiénia világnapján a Tesco kiemelte, hogy a menstruáció az élet természetes része, mégis sok lány és nő számára a szükséges higiéniai termékek beszerzése luxuskiadást jelent. A vállalat által végzett kutatás alapján...
a nők átlagosan 4200 forintot költenek havonta intim higiénés termékekre, ami az életük során közel 1,9 millió forintos kiadást jelent.
Az áruházlánc évek óta aktívan tesz a menstruációs szegénység csökkentéséért, legújabb, szállító partnereivel közösen indított kampányában pedig június 5. és 18. között minden, a Tescónál vásárolt női intim higiéniai termék árából 30 forintot ajánl fel jótékony célra azon rászorulók javára, akiknek nem telik ezekre.
A menstruációs szegénység gyakran már a gyermekkorban megjelenik, és mély hatással van a fiatal lányok életére. A Procter & Gamble 2018-as kutatása alapján...
a 18-24 éves lányok 23 százaléka hiányzott már az iskolából a menstruációja alatt azért, mert nem tudott megfelelő higiéniai terméket beszerezni,
vagy van olyan barátja, aki emiatt maradt távol. Ez az érintett fiatalok számára nemcsak tanulmányi lemaradással jár, hanem gyakran társas kapcsolataik is sérülnek, önbizalmuk csökken, vagy épp elszigetelődnek.
A Tesco megbízásából készült, 2024 augusztusi felmérés eredményei rávilágítanak arra, hogy...
A nők körében 40%-nyi arányban előfordul, hogy más kiadásaikból spórolnak, hogy meg tudják vásárolni a szükséges tampont vagy betétet.
A megkérdezettek közel 50 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem tudott elegendő mennyiségű vagy megfelelő minőségű intim terméket vásárolni. Továbbá a válaszadók 62 százaléka tapasztalta azt, hogy munkahelyén nem tud olyan gyakran tampont vagy betétet cserélni, ahogy az ideális lenne. A felmérésben részt vevők 93 százaléka szerint a nőknek támogatást kellene kapniuk ezeknek a termékeknek a megvásárlásához.
A Tesco hosszú évek óta elkötelezett amellett, hogy a menstruáció ne csupán egy kihívás legyen, hanem egy természetes és támogatott aspektusa a nők mindennapi életének. 2023 óta a vállalat áruházaiban, logisztikai központjaiban és központi irodájában ingyenesen kínál intim higiéniai termékeket a kolléganők és a cégnél gyakornokoskodó fiatalok számára, ezzel is elősegítve a nyitottságot és a kényelmet a munkahelyi környezetben.
2024 júniusától kezdődően a cég minden saját márkás női intim higiéniai terméke esetében lemond az áfa felszámításáról, ezzel is támogatva vásárlóit.
ezzel is segítve a vásárlókat rendszeres extra kiadásaik csökkentésében. 2025 márciusában a Tesco még tovább ment, és olyan platformot hozott létre, amely vállalatokat, nonprofit szervezeteket és szakembereket kapcsol össze egy szövetségbe. A kezdeményezés célja, hogy lebontsa a menstruációval kapcsolatos stigmákat, növelje a társadalmi tudatosságot a témában, valamint mindenkinek hozzáférést biztosítson az alapvető menstruációs termékekhez