Tudod, miért van mikrofon a kerekén ennek az autónak? Érdekes kérdés, ugye?

Beszélni, énekelni nem érdemes beléjük, egészen más célból szerelték be a Porsche mérnökei a hangérzékelőket a kerekek mögé.
A Porsche 911 nem pusztán autó, hanem igazi legenda, olyanok is csodálják, rajonganak érte, akik sosem ültek a német sportkocsi egyik változatában sem.
A Stuttgartban készült autók rajongói, sőt még a tulajdonosaik sem tudják minden részletét a modellnek, és valószínű, hogy az újdonságok között ott van az is, hogy a 911 nyolcadik generációjába mikrofonokat integrálnak az első kerékdobba. De hogy miért van szükség erre a különleges megoldásra? Hadd mondjuk el!
A jelenleg is forgalmazott, 2019-ben piacra dobott 992-es szériában jelent meg az ún. Wet Mode, azaz a vizes-esős útviszonyokhoz alkalmazkodó üzemmód. Bár jó esetben maga a vezető is láthatja, hogy ilyen körülmények vannak, az üzemmód bekapcsolását maga az autó ajánlja fel, méghozzá épp az említett mikrofonok adata alapján, azok ugyanis a felcsapódó víz, és csakis a víz hangját fülelik - a mérnökök figyeltek arra, hogy a homokot, az apró kavicsokat figyelmen kívül hagyja a rendszer.
Kattints a képre, és fedezd fel a galéria varázslatos világát!
Ha a szenzorok szerint túl vizes az útfelület, jön a figyelmeztetés, a vezető pedig egy gombnyomással aktiválhatja is a Wet Mode-ot, mely aztán számos módon csökkenti a kockázatokat.
A váltó korai váltásokkal alacsonyan tartja a fordulatszámot, a gázadásra visszafogottabban reagál a motor. A megcsúszás-szabályozó, a blokkolásgátló és a kanyarfék is érzékenyebb fokozatba kapcsol, az összkerékhajtású kiviteleknél az erő az első tengelyre helyeződik át, megakadályozandó túlkormányzást és a far kitörését, arról pedig, hogy a kerek a lehető legjobban, legnagyobb felületen tapadjanak az úthoz, az aktív aerodinamika gondoskodik, az első légterelők és a hátsó spoiler is a lehető legnagyobb leszorítóerőt biztosítja.