Elképzelhető, hogy a jövőben a nagyobb boltláncok egyre több kis üzletet fognak létrehozni.
Az olasz kiskereskedelmi színtér olyan, mint egy izgalmas versenypálya, ahol több száz vállalat küzd a vásárlók kegyeiért. Még a legnagyobb játékosok, mint a francia Carrefour is szembesülnek kihívásokkal, amelyekkel nem könnyű megbirkózniuk. Az olasz piac sokszínűsége és dinamizmusa valódi rémálommá válik az áruházláncok számára.
A világ egyik legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a francia Carrefour Olaszországban kénytelen volt új stratégiát kidolgozni a jövő évekre. Az utóbbi időszakban a francia óriás teljesítménye az olasz piacon nem éppen kedvezően alakult, így sürgős intézkedésekre van szükség a helyzet javítása érdekében.
Az idei első félév rendkívül csalódást keltő eredményekkel zárult. A vállalat árbevétele 3,5%-kal, 2,1 milliárd euróra esett vissza, és a harmadik negyedévről szóló beszámolóban sem várhatóak olyan pozitív számok, mint amiket a cég vezetősége és a tulajdonos anyavállalat remélt. Ennek következtében a francia hátterű áruházlánc úgy döntött, hogy jelentős átalakításokat hajt végre olaszországi struktúráján.
Egyrészt növelik a kis, városi boltok számát, másrészt ezeket franchise rendszerben akarják üzemeltetni. A Carrefour Italia közvetlenül üzemeltetett áruházait mindössze négyre csökkentik, miközben az Express franchise hálózatot évente 50 új bolttal akarják növelni. Jelenleg 1200 ilyen üzletük van, amelyek közül 900 van 450 franchise-vállalkozó kezében
Christophe Rabatel, a Carrefour Italia vezérigazgatója az ESM Magazine-nak nyilatkozva kifejtette, hogy a hálózat teljes franchise-rendszerbe való átállása négy éven belül megtörténhet. E mögött az olasz piacon tapasztalható zsúfoltság áll, hiszen összesen 370 kiskereskedelmi márka verseng a vásárlók figyelméért. Ráadásul a vállalat célja, hogy fokozza az e-kereskedelem forgalmát, valamint növelje az Olaszországból származó termékek exportját is.
Az utóbbi programot angolul "Act for Food" néven ismertetik. Ezzel a kezdeményezéssel igyekeznek kompenzálni a gyenge forgalom miatti döntést, amely szerint módosítaniuk kellett a vállalat 2026-os növekedési stratégiáját, különösen az új áruházak nyitására vonatkozó terveket. A cég vezetősége elismeri, hogy nem számítottak a kedvezőtlen eredményekre, ezért most arra törekednek, hogy helyreállítsák a vállalat pénzügyi egyensúlyát, azaz a kiadások és bevételek harmonikus viszonyát.