A BKV különleges tesztelési program keretében hazai gyártású elektromos buszokat vizsgál. Az ÖKO-DRIVE kezdeményezés célja, hogy fenntarthatóbb közlekedési megoldásokat találjon a főváros számára. Az új buszok környezetbarát technológiájuk révén hozzájáru


A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV közös, pénteki nyilatkozatában hangsúlyozták, hogy a Credo Electronell buszcsalád szóló verziója a 210/210B vonalon, míg a csuklós változata a 8E vonalon fog közlekedni, méghozzá menetrenden kívüli járatként. A Kravtex Kft. által gyártott innovatív elektromos buszok Mosonmagyaróváron készülnek, és mivel lényegesen könnyebbek, mint a hasonló kapacitású elektromos autóbuszok, körülbelül 25%-kal kevesebb akkumulátorra van szükségük ahhoz, hogy a kívánt hatótávot elérjék – olvasható a közleményben.

A főváros járműflottájának megújulása szempontjából kulcsfontosságú szerepet játszanak az elektromos buszok. A BKK szolgáltatói számára ez egy kiváló lehetőség tapasztalatok gyűjtésére a hasonló tesztelési programok során. Az elkötelezettségük a környezetbarát és hatékony közösségi közlekedés irányába egyértelműen megmutatkozik: 2025-től a BKV 65 bérelt maximidi autóbusza mellett 240 új szóló és csuklós busz érkezik a fővárosba, ezek közül 90 pedig elektromos hajtású lesz.

A három napon át tartó tesztüzem során az elektromos 210/210B és 8E járatokon ingyenes lesz az utazás, részletek már elérhetőek a BudapestGO applikációban - írták, megjegyezve, hogy a tesztüzem során a szakemberek gyakran kiállíthatják a prototípusokat a forgalomból, például azért, hogy speciális szituációkat vizsgálhassanak, akár a járművön, akár kontrollált környezetben, a műhelyben.

Related posts