Mostantól a Spotify nem csupán az előadóknak juttat pénzt!


A Spotify már régóta túllépett a zene határain, és ambiciózus tervekkel lépett a színre: a svéd streaming óriás célja, hogy a világ legnagyobb videomegosztó platformja, a YouTube népszerűségét a podcastok terén is megdöntse.

Január másodikától négy különböző országban – az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Ausztráliában és Kanadában – elindult a Spotify Partner Program, amely iránt már a tavalyi bejelentés óta hatalmas érdeklődés mutatkozik. Ez nem meglepő, hiszen a program számos izgalmas lehetőséget kínál a résztvevők számára.

A program különlegessége abban rejlik, hogy a svéd streamingszolgáltató első ízben lép túl a hagyományos bevételfelosztási modellen. Mostantól nem csupán a zenei előadók profitálnak a zeneszámok hallgatottságából, hanem a Spotify-ra feltöltött videós podcastek is részesednek a nézettségük alapján. Ezzel a lépéssel a Spotify hasonló irányba halad, mint a világ egyik legnépszerűbb videomegosztó platformja, a YouTube.

Különleges ünnepi válogatás: A bértranszparenciától a kódoló vezetőkig! Négy izgalmas IT karrierrel kapcsolatos témát rejtettünk el a karácsonyfa alatti ajándékok között, hogy színesebbé tegyük az ünnepi időszakot.

Az új kezdeményezést november 13-án jelentette be a szolgáltató, ettől az időponttól mostanáig a programban részt venni jogosult műsorok 60%-a jelezte részvételi szándékát, ami a Spotify szerint természetesen óriási siker.

A videós podcastek 2022-ben robbantak be a Spotify világába, és azóta a műfaj reneszánszának köszönhetően nyilvánvalóan ez a zenemegosztó legdinamikusabban fejlődő területe. A legfrissebb statisztikák alapján a videós tartalomkészítők száma évente folyamatosan megduplázódik a Spotify-on, és mára már közel 300 ezer videós műsor található a svédek platformján.

Related posts