A McLaren csapata mellett minden érvet felhoznak a bajnoki cím megszerzése érdekében – túl vonzónak tűnik ahhoz, hogy ne higgyenek benne. | M4 Sport


Ha meccslabdához még nem is jutott, de legalábbis kényelmes előnyben van a konstruktőri bajnoki címre vágyó McLaren Abu-Dzabiban.

A McLaren talán dörzsölhette volna a tenyerét a jó hír hallatán, de nem így történt. Az Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzése után, amikor az FIA megerősítette, hogy Charles Leclerc autójába új akkumulátor beszerelése vált szükségessé, és ennek következtében egy 10 rajthelyes büntetés vár rá, a McLaren terhe egy kicsit csökkent. Zak Brown, a konstruktőri bajnokságban 21 ponttal élen álló csapat ügyvezető igazgatója azonban mégsem engedte meg magának, hogy túlságosan elbízza magát a kedvező hír hallatán.

„Ez nem okoz problémát. Viszont az autójuk rendkívül gyors ezen a környéken” – jegyezte meg az amerikai a Ferrarira célozva.

A McLaren számára a folytatás is ígéretesen alakult. Az esti edzés során Lando Norris és Oscar Piastri voltak a leggyorsabbak, Norris 0,234 másodperces előnnyel zárta a kört Piastri előtt. A Haast vezető Nico Hülkenberg a harmadik legjobb időt futotta, míg a Ferrari és a Mercedes csapataik nem tudtak közel kerülni, fél másodpercen belül maradva. A Red Bull viszont sajnos a mezőny végén kullogott.

Norris véleménye szerint az eredmény megtévesztő, azonban a wokingi csapat számára van egy biztató hír: mindkét pilóta elégedetten hagyta el az autót. "Nagyszerű napunk volt. Az autót egész nap jól éreztem, sikerült átmentenünk a katari sebességünket. Jó volt, de még mindig van néhány terület, ahol fejlődhetünk – akár egy körön, akár a tankolás után. Főleg a tankolás után."

- figyelmeztetett a bajnokság ezüstérmese.

Piastri az első edzésen csupán szemlélődő szerepben volt jelen a fiatal pilóták gyakorlása miatt, de nem érezte, hogy ez komoly hátrányt jelentene számára. „Egész jónak tartom a helyzetet. Csak a második edzésre ültem be az autóba, de már akkor is elégedett voltam a teljesítménnyel. A tempóval is elégedettek vagyunk. Reméljük, sikerül megőriznünk ezt a formát holnapra. Tudom, hogy a többiek biztosan fejlődni fognak, de ha lenne egy kis előnyünk, az igazán örömmel töltene el minket” – nyilatkozta az ausztrál pilóta.

Norrisnak csupán egy aggálya van: a hosszú etapok során végzett gumikezelés komplexitása.

"Semmi különöset nem tapasztaltam. Csak apróságok." - válaszolta, amikor arról érdeklődtek, hogy miken kellene változtatniuk.

Norris megjegyzései mögötti szándékról Brown a második edzés kezdetén adott világos magyarázatot. Kifejtette, hogy aggodalmaik vannak a hétvégi lágyabb gumik miatt, amelyek a Ferrari előnyére válhatnak. „Általában a keményebb gumikat preferáljuk. Nem állítanánk, hogy a hármas, négyes és ötös keverék a legversenyképesebb számunkra. A Ferrari viszont különösen erős a lágy keverékeken. Mi jó teljesítményt nyújtunk a gumikon, különösen a hosszú etapok során, amikor a keményebb gumikat használjuk. Ez a beállítás jobban illik az autónkhoz. Az autónk mechanikai felépítése és leszorítóereje a kemény gumikon éri el a legjobb teljesítményt” – fogalmazott Brown.

Az amerikai képviselő hangsúlyozta, hogy bár eddig minden a legjobban alakult, nem szabad elbíznunk magunkat.

Piastri úgy véli, hogy eddig kedvezően alakulnak a dolgok a konstruktőri bajnokság szempontjából. "Igen, úgy gondolom, hogy jól állunk. A tempónk ma igazán erős volt, ami bizalmat adhat nekünk. Persze ma más volt a helyzet, a többiek valószínűleg még jobban fejlődnek majd. De ha figyelembe veszem, hogy csak egy edzést teljesítettem, elégedett vagyok a mai teljesítménnyel. Bízom benne, hogy így tudjuk folytatni" - nyilatkozta Piastri.

Related posts