Minden sarkon magára vonja a figyelmet ez a járgány - Teszteltük az új Cupra Formentort.


A Formentor kínálatában két figyelemre méltó változatot találunk. Az egyik a benzines mild hybrid verzió, amely 150 lóerőt rejt magában, és 14 millió forintért elérhető. A másik pedig a vad "VZ" kiadás, amely egy erőteljes kétliteres TSI motorral rendelkezik, 333 lóerővel és összkerékhajtással, ám ennek az ára 25,8 millió forint. Mi most az első verziót teszteltük, és bátran állíthatjuk, hogy a teljesítménye bőven elegendő a mindennapi használatra.

Cup + Racing = CUPRA

A sportos megjelenés ebben az esetben csupán egy szép illúzió, hiszen a 150 lóerős négyhengeres motor nem fogja szétfeszíteni az istrángot. Persze, sokan vannak, akiknek ez egyáltalán nem számít. Elég, ha van egy menő, sportos outfit és egy vonzó belső tér. A négyhengeres turbómotort egy 48 voltos mild-hibrid rendszer is segíti, amely főként a start-stop funkcióra összpontosít, és egy erősebb elektromos indítómotorral párosul. A váltója pedig villámgyors, hétfokozatú, dupla kuplungos automata, ami garantálja a dinamikus vezetési élményt.

Tömege tele van extrákkal, körülbelül másfél mázsa, tehát messze nem egy Cupra Born. Bár a teljesítménye nem éppen a legerősebb a Cuprák között, az alapok igazán ígéretesek: a futómű sziklaszilárd, a kormányzás pedig rendkívül pontos. Most már csak egy kiváló minőségű, kanyargós vidéki utat kell találnunk. Az országhatáron belül nehéz feladatunk lesz, de a fáradozás megéri. Ráadásul 100 kilométeren mindössze 7-8 liter üzemanyaggal beéri.

Related posts