Összeszorul a farizom, itt a különleges Farizon!


A Volvo tulajdonosaként ismert Geely Holding Group egyre inkább terjeszkedik Európában. Most a figyelemfelkeltő nevű Farizon haszongépjármű márkával léptek piacra Magyarországon. A helyi versenytársaknak érdemes résen lenniük, hiszen a Farizon nemcsak versenyképes ár/érték arányt kínál, hanem a legújabb technológiai fejlesztésekkel és erős mérnöki háttérrel is rendelkezik, hogy elnyerje a vásárlók bizalmát.

A csomagszállító cégek flottáiban egyre inkább teret hódítanak a tisztán elektromos járművek, mint például a Ford Transit és a Mercedes Sprinter. Még a Fővárosi Vízműveknél is feltűnnek a Nissan e-NV200 elektromos furgonok. A tapasztalatokat és véleményeket nézve vegyesek a visszajelzések, de az egyértelmű, hogy az akkumulátoros-elektromos technológia folyamatosan közelít a hagyományosan elterjedt, de mára már egyre inkább megkérdőjelezett dízelmotoros megoldásokhoz képest. A Geely leányvállalata, a Farizon Auto komoly tétet tett ebbe a fejlődésbe, hiszen ők üzemeltetik Kína legnagyobb új energiás haszonjármű fejlesztő központját, ahol több mint 2000 mérnök dolgozik a jövő technológiáin.

Évente 300 ezer jármű értékesítését tervezik, és céljuk, hogy a hármas-, négyes- és ötösszintű önvezető rendszerek révén jelentős előrelépést érjenek el. A hazai piacon nemcsak furgonokat, hanem teherautókat, kamionokat és buszokat is kínálnak. Az AutoWallis Csoport két kisáruszállítót, a 2022-es V6E-t és a modern, friss vonalvezetésű SV-t hozza be, a forgalmazás jogát pedig a Duna Autó Cégcsoporttal kötött megállapodás biztosítja. Jelenleg a budapesti Autóvárosban kezdődik meg az értékesítés, ahol egyúttal a márkaszerviz is megtalálható.

Egy ismeretlen márka piacra lépése mindig kockázatos vállalkozás, és a Farizon sem mentes a kihívásoktól. Azonban az okos és átgondolt ajánlatokkal sikeresen ellensúlyozhatják a kezdeti nehézségeket. A V6E modell, amely első pillantásra a felújított Mercedes T1-esre emlékeztet, a múlt és a jelen keverékét tükrözi. Külsején a nyolcvanas évek szögletes formái és a modern dizájn elemei vívnak egymással, ami különös látványt nyújt. A sárvédőn felfedezhetjük az első magyar Suzuki Swift indexét, míg a biankó kormánykerék meglepetésként hat. A lényeg azonban nem csupán a formai megoldásokban rejlik; az igazi érték az akkumulátor teljesítményében, a raktér kapacitásában és a felszereltség színvonalában található.

A 42 kWh kapacitású, CATL által gyártott léghűtéses LFP akkumulátor kompaktnak számít, hiszen a raktér padlója alatt elhelyezve minimális helyet foglal el, így nem csökkenti jelentősen a hasznos teherbírást. Ez a városi áruszállító mindössze 1565 kilogrammot nyom, miközben 1070 kilogrammnyi terhet képes magával vinni. A jármű rakterének méretei 2800x1730x1320 milliméter, amely körülbelül hat köbméternyi befogadóképességgel bír. Az alapfelszereltség részeként alumínium padló és teljes belső burkolat található benne. A hátsó kerekeket hajtó 82 lóerős villanymotor 220 Nm nyomatékot biztosít, lehetővé téve a 110 km/h végsebességet. A WLTP szerint a városi használat során a hatótáv elérheti a 265 kilométert, míg vegyes használatban 195 kilométerre számíthatunk.

A legmodernebb és legjobban felszerelt változat itthon fűthető és szellőztethető vezetőüléssel, fűthető kormánnyal, valamint tükörrel érkezik, hogy a vezetés élménye még komfortosabb legyen. Emellett tolatóradar és tolatókamera is segíti a manőverezést, míg az okostelefon csatlakoztatási lehetőség biztosítja, hogy mindig kapcsolatban maradhassunk. Az autó légkondicionálóval, elektromos ablakokkal, központi zárral és két légzsákkal van felszerelve, ami maximális kényelmet és biztonságot nyújt. A tolóajtó egyetlen példányban érhető el, de a hátsó ajtók 270 fokban való nyitásának lehetősége igazi előny. Jelenleg áfa nélkül 11 468 000 forintért megvásárolható, ami figyelembe véve az akkumulátorra vonatkozó hat év vagy 300 ezer km garanciát, remek ajánlatnak számít; ráadásul a garancia akár további két évvel is meghosszabbítható, ha szükség van rá. De az igazság az, hogy ennél még jobb lehetőségeket is bemutattak.

A lenyűgöző SV, vagyis Supervan megjelenése már első pillantásra is magával ragadó választás. Formaterve futurisztikus, mégis harmonikus, amely Hervé Robert Bertrand, a Renault Trucks és a Mack Trucks korábbi formatervezési igazgatójának zsenialitásának köszönhető. A vízelvezetés innovatív megoldása, amely nélkülözi az ereszcsatornákat, a modern gyártástechnológiák előretörését tükrözi. A teljesen Drive by Wire rendszerű, azaz a hagyományos hidraulikus és mechanikus megoldásokat elektromos alternatívákra cserélő gördeszka platform pedig világosan jelzi, hogy a vezető kínai autógyártók mire képesek, amikor az európai piac meghódítása a céljuk.

A tervezés során nem csupán az igények és a jogszabályok figyelembevételére helyezték a hangsúlyt, hanem a biztonságra is jelentős forrást fordítottak. Az Euro NCAP töréstesztjén az SV platina minősítést szerzett, amely a kiemelkedő védelmet jelzi. A különféle feladatokhoz hatféle karosszéria áll rendelkezésre, amelyek öt és hat méter közötti hosszúsággal, valamint két-két és fél méteres magassággal bírnak. A raktérkapacitás 6,95 és 13 köbméter között változik, míg a teherbírás 1075 és 1480 kilogramm között mozog. A 2020-2425 kg közötti tömegű furgon minden változata képes kéttonnás fékezett utánfutót vontatni. Az energiatárolásért felelős, folyadékhűtésű LFP vagy NCM akkumulátorokat a CATL vagy a VREMT biztosítja, 49 és 106,35 kWh közötti kapacitással.

A WLTP szerinti hatótáv kiviteltől függően városban 265-551, vegyes használatban 200-359 kilométer, típustól függően 120-160 kW-os gyorstöltésre van lehetőség. A villanymotor az első kerekeket hajtja, minden kivitel végsebessége 135 km/h. A manapság elvárt, magas felszereltség ennél a modellnél is alapáron jár, de néhány feláras extra már van a listán. Bár a gyártó prémiumként hivatkozik rá, beülve korrektnek nevezném a műanyagból öntött munkahelyet, kíváncsi vagyok, milyen használat közben. A B-oszlop nélküli kialakításért így is jár az elismerő hümmögés...

Related posts