Átverés gyanúja merült fel: Lázár János utasítása alapján manipulálta a MÁV a balatoni vonatok késéseit?


Eltűnt vonatok, furfangosan átkeresztelt járatok és titkosított késések – a MÁV pünkösdi hétvégéjén igazi zűrzavar honolt a balatoni vonalakon. A 444-hez eljuttatott beszámolók alapján a vasúttársaság az applikációban hamisított információkkal próbálta eltakarni a valós helyzetet, miközben a késésekből adódó kártérítést is ügyesen kikerülték.

A pünkösdi hétvégén a balatoni vonatközlekedés különösen sok nehézséggel küzdött, és a problémák nem csupán a késésekre és a váltóhibákra korlátozódtak. A 444-hez érkezett olvasói beszámolók, valamint Vitézy Dávid posztja alapján arra lehet következtetni, hogy a MÁV, Lázár János építési és közlekedési miniszter szóbeli utasítására, rendszerszinten próbálja eltüntetni a legkínosabb késéseket az applikációjából és a nyilvános tájékoztatási felületeiről.

Olvasónk, M. jelezte, hogy az információs rendszerekből eltűnt IC864-es vonat 75 perces késéssel hagyta el Balatonmáriafürdőt. A. pedig arról számolt be, hogy ugyanez a járat Szemesre 73 perces késéssel érkezett meg. Volt egy különösen peches olvasónk, András, aki a Déli pályaudvarról egészen a végállomásig utazott, és elmondása szerint "körülbelül 80 perces késéssel futott be Keszthelyre" - áll a 444 híradásában.

Többféle trükkel próbálja "kozmetikázni" az adatokat a MÁV. Nem írják ki az indulási időt, ha a vonat nagy késéssel hagyja el az állomást. Átszámozzák a járatokat: ha egy vonat új szám alatt fut tovább, a rendszer "új járatként" kezeli, így nem számít későnek, és az utas nem jogosult automatikus kompenzációra. Megáll a számláló: az app egy bizonyos késés után nem növeli tovább a kiírt időt, így kisebbnek tűnik a csúszás. Vannak "eltűnt" vonatok is: az app szerint elindultak, de a valóságban nem is érkeztek meg az állomásra.

A MÁV közleményében határozottan válaszolt a felmerült vádakra. "Ez egyszerűen hamis! A vádak olyan mértékben sértik a vasutasokat, hogy azt nehéz elhinni. A vonatok átszámozása, amely ma csupán három járatot érintett, az iparági gyakorlat része, és semmilyen módon nem hat a késési statisztikákra, így a késési biztosítást sem érinti. Minden olyan vonat, amely húsz percnél hosszabb késést szenved el, valamint minden törölt vagy átszámozott járat esetén érvényes a kompenzáció: a jegyárak 50%-a automatikusan visszajár. Ez most is így van! Rendkívül sajnálatosnak tartjuk, hogy a politikai támadások már a vasutasok munkáját is célozzák. Minden késésért őszintén elnézést kérünk az utasoktól, és nem arra törekszünk, hogy "eltitkoljuk" a késéseket, hanem hogy megszüntessük őket. Kérjük a politikai szereplőket, hogy legalább a vonatszámokat ne használják politikai célokra. Nincs értelmük" - áll a közleményben.

Related posts