Olyan vezetők, akik végleg elhagyták az autóipar világát.


A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo nemrég bejelentette, hogy elhagyja az autóipart, és a luxusdivat világában folytatja pályáját. Döntése nem egyedi - több olyan ismert autóipari vezető is van, aki karrierje csúcsán teljesen más szektorban keresett új kihívást. Cikkünkben bemutatjuk a legismertebb példákat.

Luca de Meo 2020-tól vezette a Renault-t, ahol látványos átalakulást hajtott végre. Új stratégiát dolgozott ki, növelte a nyereséget, és sikeresen modernizálta a márkát. Mégis úgy döntött, távozik: 2025 szeptemberétől a Kering nevű luxuskonszern élén folytatja, amelyhez olyan márkák tartoznak, mint a Gucci, Saint Laurent vagy Balenciaga.

A váltás valóban szokatlan - az autóiparból egy teljesen más dimenzióba lép -, mégis remekül tükrözi, hogy a vezetői képességek más szektorokban is érvényesülhetnek. De Meo emellett nem új arc a szakmában, hiszen korábban a Fiatnál, az Audinál és a Seatnál is megfordult, így az autóipar egyik legismertebb és legsikeresebb vezetőjének számít.

Wolfgang Reitzle lenyűgöző pályafutást futott be a BMW és a Ford színeiben. Nevéhez fűződik a Jaguar, a Volvo és a Land Rover fejlődésének irányítása is, azonban 2002-ben váratlanul távozott posztjáról. Úgy érezte, hogy a Ford nem biztosít elegendő lehetőséget a kreatív elképzelései megvalósítására, ezért új kihívásokra vágyva más irányba fordult.

Ezután a német Linde gázipari vállalatnál lett vezető, majd felügyelőbizottsági elnök. Az autóipar után egy sokkal technológiaibb, de kevésbé reflektorfényben lévő iparágban bizonyította, hogy stratégiai gondolkodása ott is működik.

Herbert Diess a Volkswagen Csoport vezéreként komoly szerepet játszott az elektromos átállás elindításában. Nevéhez fűződik a VW ID-modellek bevezetése és a dízelbotrány utáni irányváltás. 2022-ben azonban távozott, állítólag a vezetőségi viták miatt.

2024-ben csatlakozott a The Mobility House nevű innovatív startuphoz, amely az elektromos járművek hálózati integrációjának fejlesztésére összpontosít. Bár technológiai szempontból szoros kapcsolatban áll az autóiparral, a startup működése eltérő logikát követ: kisebb csapat, gyorsabb döntéshozatal és az innováción alapuló üzleti megközelítés jellemzi.

Rick Wagoner a General Motors vezérigazgatója volt a 2000-es években, de a 2008-2009-es gazdasági válságban le kellett mondania, miután az amerikai kormány feltételekhez kötötte a GM megmentését.

Később az elektromos járműtöltő-hálózatot fejlesztő ChargePoint tanácsadója lett, majd különféle technológiai cégekben vállalt szerepet. Ő is egy új, dinamikusabb iparágba lépett át - nem gyártással, hanem jövőközpontú infrastruktúrával foglalkozik.

Related posts